2011/08/13

too many books

Det börjar bli rätt mycket böcker i de här stackars vägghyllorna nu. Jag gillar ju att köpa och läsa böcker, men jag tycker samtidigt att det kan vara riktigt jobbigt att ha dem hemma då de är både tunga och tar plats. Men samtidigt vill man ju inte lägga pengar på böcker, läsa dem och ge bort dem eller whatever. Någon som känner igen sig?

some books

some books

some books

some books


in english
I've got quite a lot of books now. I really enjoy buying and reading them, but they're also somehow in the way. They're heavy. And I feel that you can't just buy them, read them and then throw them away. Do you recognize this?

12 kommentarer:

Frida sa...

det är precis därför som biblioteket är världens bästa uppfinning

Sophie sa...

I am going to be sharing my bookcase very soon.. there are some books on your shelves I'd quite like to steal!

Patrik Petersson sa...

Jag känner igen det där! Men även om de tar plats så är de ju fina!

Lovisa sa...

Har exakt samma dilemma! Älskar att ha böckerna som man har läst i bokhyllan eftersom jag gärna stryker under saker osv, känns synd att lämna bort dem då. Samt att omslagen ofta är så fina - ännu svårare. Krångligt det där...

Sandra Mikaela sa...

Sant, så sant! Fast jag är mer att jag tycker väldigt mycket om att köpa men läser dem oftast inte. Hmm. Din boksamling är rätt så grymt iallafall!

Sofia sa...

åh vad jag känner igen det där! och hur bra bibliotek än är så är det inte riktigt samma sak som att köpa egna böcker och stoppa in i bokhyllan. eller lägga ovanpå bokhyllan, det är min nödlösning just nu.

P.J. sa...

Jag älskar att ha böcker hemma. Det kan beskriva den som bor där på ett väldigt bra sätt (precis som filmer, skivor osv.)
Fast det kanske bara jag som tänker så, eftersom konst överlag är mitt största intresse.

Jag har inte läst något av Burroughs, fastän jag gillar beatförfattarna väldigt mycket. "Naked Lunch" är det självklara startskottet antar jag? Även Henry Miller är någon jag tänkt läsa och då är det väl "Kräftans vändkrets" som gäller?

Agnes sa...

Jag håller med dig. Det är ett dilemma. Men jag tänker att det är farligt att samla på saker och ger bort pocketar titt som tätt. Sådana jag inte tror jag kommer läsa igen och vill jag det kan jag väl låna eller köpa en ny... /Agnes

Sofia sa...

"reading challenge" är en så himla bra idé, och det känns himla motiverande att fortsätta läsa när jag ser att jag är på god väg! jag såg förresten "the big lebowski" för första gången i förra veckan själv, har uppenbarligen skjutit upp det alldeles för länge.

Lovisa sa...

Svar; Haha nej det är väldigt sant, de flesta böcker publicerade under den tidsperioden brukar vara förjäkligt fula - tyvärr.
Börjar dock att överväga att lämna bort de böcker jag tycker mindre om till bokbytartunnorna på biblioteket eftersom både bokhylla, soffa och lediga stolar är fyllda. Någon lär väl bli glad haha!

Sofia sa...

60 böcker är ungefär vad jag läste per år innan jag började plugga och det verkar gå bra att hålla! ligger nog bara en bok före, men kul att veta det. tror det finns många såna moderna klassiker till filmer som jag inte sett men borde se, ska försöka reda ut vad jag borde se nån gång och faktiskt sikta på att göra det! :)

alex sa...

Hello, you know this site? Bookcrossing.com
I encourage you to have a look