2011/06/05

hunted horses

Den andra bilden är enligt mig en av de bästa jag har gjort. Det beror mest på proportionerna och perspektivet på figuren som står där. Och jag gillar att jag lyckades få till en bra hand (hans högra) för en gångs skull. Oklart är om jag börjar bli bättre eller om det bara var tur. Vad tycker ni?

horses

hunted



in english
This is, in my opinion, one of the best pictures I've made, mostly because of the perspective and proportions of the character. I'm not sure if I'm actually becoming better or if I just had a lucky strike. What do you think?

7 kommentarer:

Hullingen sa...

Ooooh, jag gillart så skarpt! :)
De e så kusligt, nordiskt och genomarbetat!
Skjuter han såattsäga laser med näven i andra bilden? .)

m sa...

jag tycker att den första är mer spännande... den uttrycker så mycket på något sätt, lite mer obehaglig och intressant.

L. sa...

Jag håller med dig, den var riktigt bra! Älskar tomrummet i "strålen".

ellen sa...

Jag gillar den första bilden bättre, för den figuren är liksom mer abstrakt. Men åh, jag beundrar verkligen alla dina bilder. Dom är himla fina allihop.

frida sa...

Fina båda två, men jag gillar verkligen den första jag med!

julia. sa...

jättefint!

Little sa...

i love your art it's beautiful!
following your blog, follow me!

littlecrowblog.blogspot.com

xx!