2011/05/15

insidious

3

5

2

4

1

Var precis i Göteborg och såg Insidious. Jag har sett fram emot den här filmen sen jag hörde talas om den i vintras någon gång. Att Saw-skaparen James Wan har regisserat var naturligtvis avskräckande men såhär i efterhand gjorde det absolut ingenting. Det känns otroligt skönt att filmskapare fortfarande vågar göra nya filmer och inte bara falla in i samma gamla spår. Sen hoppas jag på att det här med att blanda in lite 60-talsvibbar kommer att bli the next big thing inom skräckfilm, för det är hur grymt som helst med hetsiga fioler á la Psycho. Se den här!



in english
I just got home from Gotheburg, where I saw Insidious. I was kind of worried that it would be lame since James Wan (the man behind the Saw series) is the director. But it turned out great, with these cool 60's horror movie vibes which I hope is the next big thing in horror movies. Go see this!

4 kommentarer:

Rebecca sa...

Okej men det är en sjukt snygg stil iallafall :) Du borde illustrera en barnbok eller nåt, det skulle vara coolt nåt utöver det vanliga :P

Du kanske borde döpa stilen själv ;)

Rebecca sa...

Om du börjar fundera nu så kanske du kommer på en bra historia som du vill satsa på^^

Jag blev så inspirerad av dina teckningar att jag själv provade på att rita lite tecknat med streck. Dock inte lika fina som dina teckningar eftersom att jag inte hittat min egen stil än. Men det kommer väl hoppas jag.

Men jag förstår nu vilket arbete du måste lägga ner på att göra en massa små sträck. Men snyggt blir det i alla fall.

julia. sa...

ja, ljudet används väldigt bra i psycho. fast jag tror inte att det hade blivit lika effektfult om hitchcock inte hade klippt lika knabbt som han gjorde i t.ex. i duschscenen. tänk vad konstigt det hade kännts om det hade varit en enda långsam tagning!

och du, jag lade upp bilden på tygkassen på flickr och länkade, kanske det genererar ngt...

ylva sa...

åh yes! aldrig hört talas om. något att se fram emot! jag och min vän från borås brukar ha skräckfilmsmöten men vi har liksom.. inte hittat något på senaste tiden. så tack för tipset. boken du bloggade om verkar också intressant. kan man hitta den på bibblan eller blir det till att köpa?