2011/04/11

weekend movies

movies

De här filmerna har jag sett i helgen. Children of Men var sjukt snygg, och jag gillar alla små detaljer som förekommer hela tiden. Winter's Bone var fin, men när den var slut kändes det som om det fattades en halvtimme. Blue Velvet är nog min nya Lynch-favorit, och Laura Dern är en väldigt duktig skådespelare. Istället för att låta som någon tråkig hollywood-skådis som läser direkt från pappret (tänk skådespelarna i 2 1/2 men) låter allt hon säger väldigt verkligt. The kids are all right var också bra, men slutet kändes lite konstigt.
Har ni sett någon av dem? Vad tycker ni?

För övrigt: vi trodde ju att vi skulle kunna börja sälja kassar igen, men precis när vi hade fått till motivet slutade screenramen att fungera som den skulle, så just nu väntar vi på en ny. Kassarna går att köpa snart!



in english
These are the movies that I've watched this weekend. I really liked all of them. Children of Men had these small details that I enjoyed. Winter's Bone was good but a bit too short. When end came I actually thought that there was like 30 minutes remaining. Blue Velvet is my new favorite David Lynch movie and I'm impressed by Laura Dern's acting. The kids are all right was pretty good too, but I didn't like the ending.

5 kommentarer:

Hilda sa...

Blue Velvet är skitbra!

maria sa...

Jag letar och letar efter blue velvet men hittar den ingenstans! Var har jag glömt att leta?

The kids are all right var hyfsat bra tycker jag. Feel Good. Men som det Joni Mitchell-fan jag är så kunde jag inte annat än asgarva i scenen när de vid middagsbordet satt och bondade i Both sides now på det fånigaste sättet nånsin. haha.

Jenny sa...

Jag har sett The Kids are All Right, och jag tyckte att den var väldigt bra. Det med slutet, så uppfattade jag det som att de ville bevara sin familj och därför sköt de bort "det främmande objektet" som inte var med ursprungligen och som var orsaken till att balansen rubbades, typ som att bota en sjukdom. fast killen var ju snäll egentligen, bara att han försökte hoppa rätt in i en familj där han inte hade haft en plats tidigare, och det blev väldigt fel.

Josefine sa...

Hatar Winter's Bone brutalt mycket. Verkligen, ogillar den verkligen. Men Lynch är som sagt <3

Fernanda sa...

blue velvet is one of my fave films of all time:)