2011/04/16

fire walk with me

Efter att ha sett första säsongen av Twin Peaks för första gången ville jag se filmen också. Jag tittade en stund, blev lite besviken och tittade aldrig klart på den. När jag nu ser den flera år senare måste jag konstatera att den är en riktigt bra spinoff på originalserien. Särskilt Dale Coopers dröm där vi får se alla skumma karaktärer från serien (plus David Bowie):

fire walk with me #1

fire walk with me #2

fire walk with me #3

fire walk with me #4

fire walk with me #5



in english
When I finished Twin Peaks season one for the first time I hade this urge to see the movie as well. I didn't like it too much and never finished it. Now, a couple of years later, I've seen it again and I love Dale Cooper's super weird dream:

3 kommentarer:

frida sa...

såg den också för ett par år sedan (endast för david bowies skull, jag var lite besatt av honom), och tyckte den var förfärligt dålig. men nu när jag såg om den var det typ det bästa jag sett hehe!

hila sa...

I really have to sit down and watch twin peeks one day, everyone talks about it.

Frida sa...

jag har sett början på den ungefär sjutton gånger tror jag. men. så blir jag irriterad för att det är dåligt & dåligt & ba dör lite & så stänger jag av.