2011/04/19

consumtion

Den senaste tiden har jag inte skrivit så mycket om vilka böcker jag har köpt, utan snarare om vilka jag har läst. Den här gången får det bli ett undantag, för det här hittade jag på myrorna igår:

new books again

Charles Bukowskis Women har jag bara läst på svenska tidigare, så det här var väl ett tecken på att det är dags att läsa den på originalspråket. Parke Godwins bok handlar om två personer som tar sig till vår planet och uppfinner mänskligheten varpå de några miljoner år senare måste ta sig tillbaka och rätta till ett litet misstag. Paul Auster är en sån där författare jag har varit seg på att bekanta mig med. Kan man läsa den här boken och få en rättvis bild av hans författarskap?


in english
The past few times I've been writing about books in this blog, I haven't been writing about what books i've bought but what books i've read. This post is an exception.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Nja, dålig start på austerbekantandet skulle jag säga då den där är en ganska trälig metafor för skrivkramp typ. Länge sen jag läste auster men vad jag minns gillade jag brooklyn follies, oracle night och book of illusions bäst. Invisible sägs vara bra och mindre ångest än auster vanligen är.

Anonym sa...

inte läst denna austerboken men New york trilogy och invisible är sjukt bra!

emma sa...

Alltså dina illustrationer är ju to die for! Yber-balla!

Jessica (ord och inga visor) sa...

Jag har inte läst den boken men tror den är en dålig start då den tar upp auster-karaktärer från andra av hans romaner. Jag började med att läsa Dårskaper i Brooklyn och blev väldigt förtjust. Testa den vetjag.