2011/03/21

the vaccines

Okej, första inlägget där jag tipsar om ett band sådär rakt av. Jag läste Finpops recension utav The Vaccines och jag kände att jag borde lyssna. Han verkar vara totalt uppslukad av populärkultur i alla dess former och jag tänker att ju mer man lyssnar på/läser/ser på desto mer kräsen bör man bli, så därför tar jag mig alltid tid att kolla upp det han skriver om. The Vaccines är punkrock/pop med en sjukt fin ljudbild; lite sådär storslaget och med reverb som jag älskar.

Nu när Glasvegas har nästintill flippat och börjat använda en massa syntar i sina låtar för att ge dem större hit-potential är jag ute efter ett nytt favoritband. Så The Vaccines kommer nog antagligen få ta deras plats. Klicka på bilden och lyssna på Spotify!





in english
I just discovered this amazing band called The Vaccines. Click the picture to listen to them at Spotify!

6 kommentarer:

Isabella sa...

Om du gillar reverb och dreampop så måste jag bara tipsa om några av mina favoriter: beach fossils (!), wild nothing, new moon, warpaint, blackbird blackbird.. och small black!

Isabella sa...

HAHAH LMAO! Det ska självklart stå soft moon, inte new mooon.. det är nog dags för mig att lägga mig nu.

Sandra Mikaela sa...

Ah, The Vaccines! Bra grejer! Har du läst klart Drömfakulteten än?

Sara Edbom sa...

jaaaaaaaaaaa hurra! älskar dem efter första lyssningen!

Helena sa...

Bibliotekstjuven med gustav skarsgård

Linda sa...

Å, jeg elsker the vaccines. Hatt skikkelig dilla i det siste!