2011/03/10

reading at the moment

reading now

Efter en massa science fiction ville jag läsa någonting annat. Så det fick bli Eating Animals av Jonathan Safran Foer och Drömfakulteten av Sara Stridsberg. Har ni läst dem? Jag tänker inte skriva något långt inlägg om de här böckerna nu, de dyker säkerligen upp igen i läst-listan för mars månad.



in english
I've been reading some science fiction books for some time now, so I've decided to read something totally different. Have you read Eating Animals by Jonathan Safran Foer?

9 kommentarer:

natasja sa...

drömfakulteten är fantastisk och jag har eating animals väntades på mitt skrivbord, tänkte börja om ca 5 minuter.

Sofia sa...

instämmer i att drömfakulteten är fantastisk!

Petra sa...

Köpte Drömfakulteten för någon vecka sedan, har dock inte hunnit läsa den än. Eating Animals läste min pojkvän nyligen och varje gång han hade läst i den så var han så upprörd och ville diskutera det han precis läst med mig. Jag visste ju tidigare att industrin är vidrig, men inte att det riktigt var så här illa. Men ska läsa den själv någon gång.

it's a bird sa...

Eating Animals is such a great book!
Every line is enjoyable.

Andrea sa...

I really want to read Eating Animals, but I've never gotten that far. I really liked Extremely Loud and Incredibly Close though, so I'm hoping it is just as great.

it's a bird sa...

You totally see his writingstyle in the book but it's so diffrent from his other books I read so far.
It's more like a journey in his thoughts and you're in it.

Jenny sa...

Jonathan Safran Foer är helt fantastisk! Har också tänkt läsa den boken, skriv gärna om den är läsvärd sen!

Sophie sa...

Jonathan Safran Foer is one of my favourite authors; you've just reminded me to buy Eating Animals!

Johanna Af Apel sa...

Ja, Drömfakulteten är en av mina bästa böcker. Sara Stridsbergs språk är kanske det ultimata språket, helt fantastiskt. Och hennes Valerie Solanas är en så fruktansvärt stark och sorglig karaktär på en gång.