2011/03/08

jean-paul sartre

För några år sedan läste jag Äcklet på biblioteket, eftersom den inte går att få tag på second hand. Igår lyckades jag däremot hitta den för en tia (med snyggaste omslaget) samt en hög Filter-tidningar för en femma styck. Kvällsläsning!

Äcklet handlar om en person som börjar känna äckel för sig själv och sin egen existens och vad detta får honom att göra. Jag tror att det är en sån där bok som växer för varje gång man läser den, eftersom man hela tiden utvecklas som människa. Nu måste jag läsa den igen.

jean-paul sartre and filter



in english
A couple of years ago I read Nausea by Jean-Paul Sartre and today I bought it for like $2 and a couple of issues of the swedish magazine Filter.

4 kommentarer:

PJ sa...

Den har jag velat läsa, men jag har inte hittat den någonstans.

cajsa sa...

åh så fin och intressant blogg, gillart!

Agnes sa...

Letade mig fördärvad efter den boken på second hand i höstas eftersom den inte finns att köpa ny längre. Mkt fin upplaga du hittat. Grattis!

julia sa...

en så bra bok som inte kan bli sämre av det där omslaget, fantastiskt!