2011/03/28

inspiration

Jag vet att manga är lite sådär töntförklarat. Men jag vill ändå slå ett slag för Hayao Miyazaki och hans teckningar, särskilt dessa från Tree i akvarell:









Jag känner på mig att det kommer vara sjukt svårt för mig att inte härma dessa i mina kommande bilder.



in english
I know that people generally thinks that manga and anime is kinda geeky. But I just have to show you these pictures from the comic Tree, drawn by Hayaou Miyazaki from Studio Ghibli. I'm pretty sure that I won't be able to stop thinking and getting inspiration from these in my upcoming work.

5 kommentarer:

Gustaf sa...

Ahh Miyazaki är underbar!
Dina verk är också riktigt snygga !

josefineetellerannet sa...

Nauiscaä of the Valley of the Wind er min favorittfilm veldig mye på grunn av måten den er tegnet på. (Og musikken.) Jeg blir så inspirert.

SweJens sa...

Du måste åka hit!

http://jensofjapan.blogspot.com/2006/12/ghibli-museum.html

julia. sa...

himla snyggt! tycker att de påminner lite om carl larssons teckningar som var/är (?) på göteborgs konstmuseum. (singoalla bl.a.). jag trodde inte att jag var något stort fan av c.l. men tydligen var jag väl det. jättefina teckningar hur som helst.

Helmi sa...

Åh vad sugen jag blev på att se lite Miyazaki-film nu :)