2011/02/13

sundays

Det verkar allmänt dött på internet idag, så jag passar på och livar upp med lite fina böcker:

at the moment

Kerstin Thorvall, som jag aldrig har läst. Science fiction- och skräckklassiker. Har ni läst någon av dem? Längre ner i högen finns kurslitteratur på norska. "Marx i ett band", mest för att jag alltid har undrat vad som står i det kommunistiska manifestet. En dyr Sture Dahlström-bok som jag köpte igår. Och så den grymma Majakovskij-biografin  som jag kommer lästa färdigt långt tidigare än vad jag hade tänkt när jag lånade den på högskolebiblioteket.


in english
Internet activity seems kinda low today, so I'm doing something to cure that. Here's some books I've bought/read recently. Science fiction, course literature, horror and stuff. I bought the Marx book just because I've always wondered what's in the communist manifesto.

4 kommentarer:

Koffe sa...

Clarke är ju en klassiker men jag skulle nog inte börjat med 2001. Den är ganska teknisk och torr. Ramaserien är hans riktiga magnum opus tycker jag. Mona Lisa Overdrive är en briljant bok. Bladerunner i bokform, typ. Fast det är ju egentligen Do androids dream of electric sheep av Philip K. Dick. Där börjar vi snacka riktigt klassisk SciFi.

Erık sa...

Jag läste 2001 när jag gick i åttan. Förstod inte så mycket trots att jag sett filmen 2 gånger innan. Fast iofs är filmen ganska svårförstådd. Borde nog läsa om boken någon gång.

Emelie sa...

kerstin är bäst bäst bäst.

kajsa sa...

kerstin thorvall är ganska fantastisk!