2011/01/24

hunter s thompson

hunter s thompson

Jag tänkte bara slå ett slag för Vertigo Förlag, Kulturbutik.se och den nyligen utkomna Hunter S. Thompson-biografin.

Adlibris och Bokus är ju de internetbokhandlar som nästintill totalt dominerar handeln på den svenska bokmarknaden. Detta är ju givetvis fel, för varför skulle dessa två jättar få ta så mycket plats och bara öka i storlek på bekostnad av de mindre bokförlagen? Och ägs inte Adlibris av den ännu större jätten Bonniers? Utan att ta i för mycket kan jag vidare påstå att det är ett enda förlag som i grunden bestämmer vad det svenska folket köper för böcker på internet.

Så vad har Vertigo Förlag gjort? Jo, de har bestämt sig för att totalt strunta i Adlibris och Bokus, för att istället ge Kulturbutik.se ensamrätt på att sälja Hunter S. Thompsons vilda och sällsamma leverne. Jag tycker att det är ett fantastiskt initiativ, för det här är en biografi som många kommer att finna intressant. Jag har inte läst den än, men jag tänkte börja så snart kaffet är färdigbryggt.

Så gå in på Kulturbutik.se och köp ditt ex, så kan ni sen skriva vad ni tycker bland kommentarerna här nedan!

Inga kommentarer: