2011/01/15

haruki murakami

Gillar ni Haruki Murakami? Vilken är er favorit?

haruki murakami

17 kommentarer:

Amanda sa...

"Sputnik Älskning" såklart!

Sandra sa...

Ah, älskade Murakami. Kafka på stranden är nog favoriten.

Sandra sa...

Ja, läste den rätt så nyligen! Tyckte om den också även fast jag hade svårt för vissa delar. Jag skulle vilja den där boken har skrivit om löpning också. Har du läst den?

Anonym sa...

hej, jag undrar vad du använder för martial, pennor med mera! :) sjuk fina bilder! en riktig estet...

Saga sa...

Ja det gör vi! :) Kafka på stranden är min etta, och just nu läser jag faktiskt A wild sheep chase. Ligger bara på sida 30 där dock. Vilken är din favorit?

Unni sa...

håller på och läser just den!

Frida sa...

kafka på stranden. utan tvekan. övrigt jag läst av honom har varit mer medelbra än fantastiskt. kafka på stranden däremot är fantastisk.

Unni sa...

svar: jag har ju inte kommit så långt än, men den verkar lovande! det enda som stör mig liiiiite är att huvudpersonen inte ifrågasätter någonting! som när han ska möta kvinnan vid namn Malta, sånt finner jag bara som konstigt.

Julia :> sa...

Åhå den där fick jag av min kompis i julklapp, ska bli spännande att börja läsa den :>

Isabella sa...

gillade norweigan wood sjukt mycket! Gillar fågen som vrider upp världen ckså fast jag inte läst hela än så länge - - -

Sofia sa...

Fågeln som vrider upp världen är hans absoluta mästerverk! Sputnik älskling var jag besviken på. Dance, dance, dance är riktigt bra också tillsammans med Hard boiled egg... :)

Isabella sa...

sv: åh - ja! det ska bli sjukt spännande att se filmen. Det var inte så att jag tyckte fågeln som vrider upp världen var seg (eller jo, lite kanske) men just nu håller jag på att läsa Robert Musils "mannen utan egenskaper" så efter jag är klar med den kommer nog "fågeln som vrider upp världen" att bli som en fantastisk banrnbok. eller. det var kanske å ta i lite.

angela. sa...

kafka on the shore och after dark är mina favoriter :D

Amandizzle sa...

har bara läst de som blivit översatta till svenska (förutom den om löpning) men jag måste nog säga att fågeln som vrider upp världen och kafka på stranden är mina favoriter. läste norwegian wood men blev rätt besviken eftersom att den är mer verklighetstrogen och ah, jag vet inte, jag fastnade aldrig för den. sputnikälskling var däremot snäppet bättre! mer surrealism, mer våld, fler suddiga skiljelinjer mellan drömvärlden och "verkligheten", mer mmmmh.

Saga sa...

Men den kommer ju på svenska i mars vetja! På norstedts. Eller föredrar du att läsa den på engelska?

Frida sa...

neeeee. eller. ang fågeln som vrider & så vidare då. den var bra sen var den sen & tråkig & alla var bara allmänt tråkiga i boken. sen var slutet bättre. har jag för mig. att jag tyckte. vilken är din favorit då?

wire sa...

sputnik älskling. för den får mig att förstå kärlek bättre.