2010/11/30

gratis tygkassar

Jag har några tygkassar (både ugglor och hjortar) som jag inte kan sälja eftersom de har blivit lite feltryckta (färgspill, blekta områden etc). Eftersom jag inte kan förmå mig själv att ta betalt för dem tänkte jag ge bort dem istället. Och jag har också börjat fundera lite över vad den här bloggen egentligen är för slags blogg, men kan inte komma fram till något.

Så därför skulle det vara kul om ni kunde skriva en kommentar här nedan om hur ni uppfattar bloggen, vad ni ser den som för slags blogg och vad ni skulle vilja se mer utav.

Några av er som svarar får alltså en av kassarna gratis. Så kommentera! Tack.

31 kommentarer:

Emma Maria Boman sa...

åh jag vill jättegärna!!!! :)

L - Oh my deer sa...

En fantastisk tygkasse? Ja tack gärna!

Emma Maria Boman sa...

(vill se mer teckningar!!! fina!)

Sandra sa...

Jag ser den som en inspirerande blogg och jag föll för den p.g.a teckningarna så jag ser det främst som en teckningsblogg. Jag vet inte vad jag skulle vilja se mer av, möjligtvis lite mer teckningar och så. Tack för en fin blogg!

Bell sa...

Ser denna sidan lite som en kreativ logg-blogg, är mest intresserad av dina hantverk och bilder men på senare tid har den ju tagit en slags boktips/retrotwist. Bara allmänt inspirerande skulle jag säga, oavsett så är det det visuella som spelar ut, om inte teckningar så foton, snarare än text. Vet att du också har en bokblogg men om du fortsätter med böcker även här skulle jag gärna vilja se lite mer synopser/recensioner. :)

lina sa...

Ja mer teckningar :) ser det som en konstblogg.

CJ sa...

Jag uppfattar din blogg som en liten gnista i min tillvaro, den lättar upp så här i mörkret. Jag gillar din variation med böcker, foton, teckningar och dina ord. Men lite mer teckningar skulle inte skada om jag säger så.

Keep on doodling

Humle sa...

Personligen så ser jag din blogg som en insperations källa. Du ritar så personligt och unikt, det är även mycket varierande motiv. Dina foton är även de mycket inspererande de får en att tänka på ett nytt sätt. Det tycker jag om och skulle vilja se mer ut av både bilder och foton. Med tane på att du utbildar dig till biblotikarie och verkar gilla böker kanske du även skulle kunna lägga ut lite bokrecensioner? :)

Ludvig sa...

Jag vet inte riktigt vad jag uppfattar din blogg som.. Kanske någon form av blogg åtminstone jag får inspiration av, oavsett om det gäller dina foton, text eller din kreativa ådra. Jag tror jag ser din blogg under kategorin "livsstil", alternativt skulle väl det vara att den är din dagbok/ritblock i internetform, vilket fascinerar åtminstone mig. Jag uppskattar omväxling på bloggar, oavsett vem som skriver, men jag tror man ändå måste känna någon trygghet och känna att det är samma spår som vanligt :) Jag gillar dina teckningar mycket, det vore roligt och se dom på alla möjliga sätt + texter och foton om vardagen! Jag är intresserad av böcker också men ser det som att din blogg och er bokblogg bör ha en tydlig gräns :)
Kramar

Lina sa...

jag tycker du har en 'alltsomärbra-blogg'. allt är bra. du säljer finfina kassar, ger bra boktips (det behövs), fina foton, och finast av allt - så är din blogg egen. speciell och så.

Sonja sa...

Jag har ju ganska nyligen hittat hit, så jag har inte sett så mycket, men jag fastnade för dina teckningar.
De är helt underbara och slår på strängar djupt in i magen typ.

så för mig är teckningarna det mest spännande och det jag ser fram emot!

PS. jag hade inte heller haft nåt emot en lite deffekt tygpåse DS.

Emeli sa...

Kulturblogg? Jag följer den för böckerna och har fått teckningarna på köpet. Gillar dock blandningen där en bild på ett vackert stilleben kan komma in.
Vad vill jag se mer av? Det skulle vara var dina teckningar hamnar - har du sett en kasse på stan? Skivomslaget, blev det något? Annars, fortsätt i samma sköna stil :)

rasmus. sa...

Jag ser din blogg som en fantastisk inspirationskälla! Kollar den dagligen för att se dina fina teckningar. alla teckningar är olika men hör ändå ihop på nåt vis. har också en fråga: ritar du exempelvis skivomslag på beställning? mvh rasmus.

stina sa...

bloggen är jättemysig men jag skulle vilja se mer bilder! speciellt skisser :)

Julia :> sa...

Jag tänker att detta är en typ avslappnad ritblogg, unikt sätt att rita på och jag skulle gärna vilja se mer teckningar ^^

Clair@bilddagboken sa...

Jag har lagt din blogg i min konst mapp på blogloving. Jag tycker att din blogg är inspirerande och spännande eftersom att jag planerar på att vidareutbilda mig inom konst och arbeta som illustratör.

Keep up good work! ^^

L - Oh my deer sa...

Jag snubblade över bloggen bara idag och uppfattar det som en fin, välskriven blogg. Det känns som att det är mycket omtanke lagd bakom inläggen. Jag ser det som en illustrationsblogg, och jag började följa den idag för att jag tycker att här finns mycket fint att se. Jag vill helt klart fortsätta se massa fina teckningar och foton! Precis samma som bloggen redan är fylld med.

Olga sa...

Det är ju en kulturblogg!

Frida sa...

Okejdå. Jag ser det som en. Liten del av ditt liv. Kanske mina favoritdelar. Eller kanske dem jag känner till. Teckningar & boktips. & lite dagboksfotografier. & jag tycker att det är en hemsk bra kombination. Fortsätt så. Hade dock velat veta liiiiite mer om bibliotekariandet. Det är spännande. Annars säger jag väl mest KEEP UP THE GOOD WORK. Eller något sådant.

bakadboi sa...

Jag ser det som en blogg där en kille, som precis som jag bor i Götet, men som jag aldrig träffat lägger upp bilder på allt ifrån seriösa teckningar till småkladd som han gjort under föreläsningar. Konst- och kulturblogg låter så jävla krystat, men det är väl närmre sanningen än att lägga den i samma hög som genomsnittsbloggen med dagens outfit och grejer.

Mer av dina bilder helt enkelt, skriv mer, skriv mindre, det spelar inte så mycket roll, en bild säger mer än 140 tecken.

Var pluggar du förresten? GU?

fanny sa...

fullt med fina bilder och teckningar finns här redan. jag röstar på mer behind the scenes. hur går det till när du trycker påsar/ritar osv.

parta sa...

Åh å håh hoppas hoppas.

För oss är den här bloggen anledningen till att vi börjat rita igen. Det är det finaste för oss.

Angie sa...

Jag ser det som en cool indie-blogg! Alternativ musik, böcker, teckningar, foton mm...jag vill ha mer tips om bra böcker/musik tack. diggar din smak

Josefine sa...

Hej, du kanske minns mig men det tvekar jag på.. Följde dig väldigt mycket via bilddagboken innan och är väldigt imponerad av det du kan göra med en penna!
Jag går själv estetlinjen med inriktning bild och form på Peset i Jönköping..
Massvis hette jag på bilddagboken föresten (:

Men som svar på frågan.. Din blogg är ett slags konstmuseum för mig tror jag nog.. Även att du kallar det klotter är det helt otroligt i mina ögon.. Jag vill se mer rörelse om jag skulle säga något.
En sak jag undrar bara.. Gör du tryck på tröjor? I såna fall vore jag väldigt intresserad i att köpa en (:

Dina bilder är fantastiska!

rasmus. sa...

Svar: Grymt! Då får du nog en beställning av mig förr eller senare. För övrigt skulle jag bli världens gladaste om jag fick en tygkasse, min hjort-kasse börjar bli sliten efter mitt dagliga användande i ett par månaders tid. hej och hå!

Agnes sa...

Wii jag har precis hittat hit och tycker det verkar vara en blogg helt i min smak. Blandad, skissartad och lite sådär som-det-blir, men på ett bra sätt. Tygpåsar har jag till förbannelse, men de där var väldans söta, satte...

Karoline sa...

Jag har aldrig varit inne på din blogg men efter din kommentar på min har jag nu suttit och bläddrat mig igenom måånga sidor! Jag älskar illustrationerna, grafiken, stilen, tygkassarna och bilderna. Tack för en trevlig torsdagskvällssyssla!

Nicole sa...

Vet faktiskt inte vad jag ser din blogg som men en sak jag verkligen uppskattar är dina teckningar, dom är fascinerande och underbara, så skulle gärna se mer av vad du tecknar!
Boktips och grejer uppskattas också väldigt mycket men sitter ju då inne på din andra bokblogg också ;)

Uggletygkasse vore inte helt fel så håller tummarna!
Oavsett vilket, ha en underbar helg!

g sa...

jag är kanske egentligen jättesent ute med det här.!!
hjortpåsen är en favorit,.

dina skisser kommer man aldrig riktigt få nog utav, önskar mig kanske en smula musik och boktips?

HelenaFaktiskt sa...

hej. tänkte säga att jag skulle kunna dö för en av dina tygkassar. dom talar för sig själv.

iallafall.
jag tycker att din blogg är apbra eftersom du lägger upp bästa boktipsen ( alltid när jag är på bibblan brukar jag tänka på vilka böcker som jag har sett här) Dina teckningar är som från en egen liten värld. Figurerna ser onda ut men samtidigt så oskuldsfulla.
Jag ser den här bloggen som en konstblogg. Jag tycker du ska köra på det du gör det blir nog bäst. Lägg gärna upp bilder på dig mer också. Vet inte varför men det känns lite kul då. hej hej fabrikssnubben liksom. så vet man.

aja. vinner aldrig sånt här. apa.

Jenny sa...

Hej. älskar ditt sätt att måla, det är så enkelt & vackert. träffande. på något sätt påminner det mig om muminböckerna som jag förövrigt älskar. det mesta är redan fint med bloggen. skriv mer om dej, skulle vilja veta mer om tanken bakom dina målningar. fortsätt, det är sjukt fint.
om det inte är för sent vill jag hemskt gärna få en kasse. skriv på min blogg.