2009/12/17

girls

girls

Jag ska försöka peppa er att lyssna på den här skivan. Ni vet när någon berättar så mycket bra om en platta att det inte går att låta bli, oavsett vilken genre musiken sägs till höra? Så ska det kännas när jag har skrivit det här.

Till att börja med ska jag berätta att det handlar om skivan Album av bandet Girls. Jag är säkert väldigt sent ute, för jag har sett att den har hamnat på en hel del årsbästalistor nu så här mot slutet av året.

Tänk er en skiva där alla spåren hör ihop på ett väldigt fint sätt, men att alla låtarna ändå låter sjukt olika. Det är så svårt att förklara och göra låtarna rättvisa.
Jag tycker att texterna är sjukt fina också. Ibland känns det nästan som att han bara berättar någonting han har skrivit som hastigast, men det blir ju så fint ändå. Ett exempel ur låten Hellhole Ratrace:

i work to eat and drink and sleep just to live,
feels like im never getting back what i give.
ive got a sad song in my sweet heart.
and all i really ever need is some love and attention


Jag vet att det kanske blir mycket att läsa, men läs den här korta biten också. Ur låten Lauren Marie:

It isn't right to sit around and think about the awful things that get you down
You've gotta try to wear a smile no matter how hard it can be to do
I could make myself go crazy crying over times I've chased my broken dreams
but what is life without a dream and even i know dreams can still come true


Det är anledningen till att jag har lyssnat på låtarna säkert hundra gånger den senaste veckan. Det är så jävla fint, bara.

Lyssna:

Skivan på Spotify
Låten Lust for Life på Youtube
Låten Hellhole Ratrace på Youtube

7 kommentarer:

Anonym sa...

Meh du vet ju inte vem jag är, så då spelar väl inte mitt namn nån roll? :)

youruiner sa...

jo, det blir ju tråkigt då!

Alva sa...

Åh! Lyssnar nu och det låter lovande.

youruiner sa...

bra! lyssnalyssna.

libban sa...

alltså varför kollar du inte bara anonyms ip-adress och ser vart den bor och ba A DET ÄR DEN PERSONEN! om den typ bor i en liten håla och du råkar veta att det finns en person du pratar med på typ bilddagboken eller så som bor där. MEN DU E JU GRABB SÅ HEHE!

youruiner sa...

det är bara för att du blir avundsjuk

stjärngosse sa...

SLUTA! :(